Η παλαιότερη εργαστηριακή δοκιμή - που ονομάζεται Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης (NEDC) - σχεδιάστηκε στη δεκαετία του '80. Λόγω των εξελίξεων στην τεχνολογία και τις συνθήκες οδήγησης, κατέστη παρωχημένη. Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναπτύξει μια νέα δοκιμή, η οποία καλείται Διεθνώς εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφριών οχημάτων (WLTP). Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ χαιρετίζει τη μετάβαση στην WLTP και συνέβαλε ενεργά στην ανάπτυξη αυτού του νέου κύκλου δοκιμών.
Ενώ η παλιά δοκιμή NEDC προσδιόρισε τις τιμές δοκιμής με βάση ένα θεωρητικό προφίλ οδήγησης, ο κύκλος WLTP αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας δεδομένα πραγματικής οδήγησης, συγκεντρωμένα από όλο τον κόσμο. Επομένως, η δοκιμή WLTP αντιπροσωπεύει καλύτερα τα καθημερινά προφίλ οδήγησης. Ο κύκλος οδήγησης WLTP χωρίζεται σε τέσσερα μέρη με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μέση, υψηλή και εξαιρετικά υψηλή. Κάθε τμήμα περιέχει μια σειρά φάσεων οδήγησης, στάσεων, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος. Για ένα συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, κάθε διαμόρφωση του κινητήρα δοκιμάζεται με WLTP για την ελαφρύτερη (οικονομικότερη) και βαρύτερη (λιγότερο οικονομική) έκδοση του αυτοκινήτου. Η WLTP αναπτύχθηκε με στόχο να χρησιμοποιηθεί ως παγκόσμιος κύκλος δοκιμών σε διάφορες περιοχές του κόσμου, ώστε οι εκπομπές ρύπων και CO2 καθώς και οι τιμές κατανάλωσης καυσίμων να είναι συγκρίσιμες παγκοσμίως. Ωστόσο, ενώ η WLTP έχει ένα κοινό παγκόσμιο «πυρήνα», η Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες περιοχές θα εφαρμόσουν τη δοκιμή με διάφορους τρόπους ανάλογα με τους νόμους και τις ανάγκες της οδικής κυκλοφορίας.
Η WLTP θα εισαγάγει πολύ πιο ρεαλιστικές συνθήκες δοκιμής. Αυτές περιλαμβάνουν:
Λόγω όλων αυτών των βελτιώσεων, η WLTP θα παρέχει μια πολύ πιο ακριβή βάση για τον υπολογισμό της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών του αυτοκινήτου. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις θα αντικατοπτρίζουν καλύτερα τις επιδόσεις στο δρόμο για το αυτοκίνητο.
*RDE Η δοκιμή Πραγματικών Εκπομπών Οδήγησης (Real Driving Emissions - RDE) μετρά τους ρύπους, όπως τα NOx, που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα κατά την οδήγηση στο δρόμο. Η RDE δεν αντικαθιστά την εργαστηριακή δοκιμή WLTP, αλλά τη συμπληρώνει. Η RDE διασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητα επιτυγχάνουν χαμηλές εκπομπές ρύπων σε συνθήκες οδικής κυκλοφορίας. Η Ευρώπη είναι η πρώτη περιοχή στον κόσμο που εισάγει τέτοιες δοκιμές στο δρόμο, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό άλμα στη δοκιμή των εκπομπών των αυτοκινήτων. Οι όροι περιλαμβάνουν: