Παρουσίαση του WLTP

Υπό προϋποθέσεις που ορίζονται από τη νομοθεσία της ΕΕ, η Διεθνώς Εναρμονισμένη Δοκιμή Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure - WLTP) μετρά στην κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές CO2 και τις εκπομπές ρύπων από τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Τι σημαίνει WLTP;

Υπό προϋποθέσεις που ορίζονται από τη νομοθεσία της ΕΕ, η Διεθνώς Εναρμονισμένη Δοκιμή Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure - WLTP) μετρά στην κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές CO2 και τις εκπομπές ρύπων από τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Η παλαιότερη εργαστηριακή δοκιμή - που ονομάζεται Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης (NEDC) - σχεδιάστηκε στη δεκαετία του '80. Λόγω των εξελίξεων στην τεχνολογία και τις συνθήκες οδήγησης, κατέστη παρωχημένη. Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναπτύξει μια νέα δοκιμή, η οποία καλείται Διεθνώς εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφριών οχημάτων (WLTP). Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ χαιρετίζει τη μετάβαση στην WLTP και συνέβαλε ενεργά στην ανάπτυξη αυτού του νέου κύκλου δοκιμών.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ NEDC και WLTP;

Ενώ η παλιά δοκιμή NEDC προσδιόρισε τις τιμές δοκιμής με βάση ένα θεωρητικό προφίλ οδήγησης, ο κύκλος WLTP αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας δεδομένα πραγματικής οδήγησης, συγκεντρωμένα από όλο τον κόσμο. Επομένως, η δοκιμή WLTP αντιπροσωπεύει καλύτερα τα καθημερινά προφίλ οδήγησης.

Ο κύκλος οδήγησης WLTP χωρίζεται σε τέσσερα μέρη με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μέση, υψηλή και εξαιρετικά υψηλή. Κάθε τμήμα περιέχει μια σειρά φάσεων οδήγησης, στάσεων, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος. Για ένα συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, κάθε διαμόρφωση του κινητήρα δοκιμάζεται με WLTP για την ελαφρύτερη (οικονομικότερη) και βαρύτερη (λιγότερο οικονομική) έκδοση του αυτοκινήτου.

Η WLTP αναπτύχθηκε με στόχο να χρησιμοποιηθεί ως παγκόσμιος κύκλος δοκιμών σε διάφορες περιοχές του κόσμου, ώστε οι εκπομπές ρύπων και CO2 καθώς και οι τιμές κατανάλωσης καυσίμων να είναι συγκρίσιμες παγκοσμίως. Ωστόσο, ενώ η WLTP έχει ένα κοινό παγκόσμιο «πυρήνα», η Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες περιοχές θα εφαρμόσουν τη δοκιμή με διάφορους τρόπους ανάλογα με τους νόμους και τις ανάγκες της οδικής κυκλοφορίας.

Τα πλεονεκτήματα της WLTP

Η WLTP θα εισαγάγει πολύ πιο ρεαλιστικές συνθήκες δοκιμής. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Πιο ρεαλιστική οδηγική συμπεριφορά
  • Ένα ευρύτερο φάσμα καταστάσεων οδήγησης (αστική, προαστιακή, κεντρικών αρτηριών, αυτοκινητόδρομοι)
  • Μεγαλύτερες αποστάσεις δοκιμής
  • Πιο ρεαλιστικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο
  • Υψηλότερες μέσες και μέγιστες ταχύτητες
  • Μεγαλύτερη μέση και μέγιστη ισχύς κίνησης
  • Πιο δυναμικές και αντιπροσωπευτικές επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις
  • Συντομότερες στάσεις
  • Προαιρετικός εξοπλισμός: Οι τιμές CO2 και η κατανάλωση καυσίμου παρέχονται για μεμονωμένα οχήματα όπως έχουν κατασκευαστεί
  • Αυστηρότερη ρύθμιση του αυτοκινήτου και συνθήκες μέτρησης
  • Επιτρέπει τις καλύτερες και χειρότερες τιμές στις πληροφορίες για τους καταναλωτές, αντανακλώντας τις διαθέσιμες επιλογές για παρόμοια μοντέλα αυτοκινήτων

Λόγω όλων αυτών των βελτιώσεων, η WLTP θα παρέχει μια πολύ πιο ακριβή βάση για τον υπολογισμό της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών του αυτοκινήτου. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις θα αντικατοπτρίζουν καλύτερα τις επιδόσεις στο δρόμο για το αυτοκίνητο.

Μετάβαση από τη NEDC στην WLTP

  • Η δοκιμή WLTP θα ισχύει επίσημα για νέους τύπους αυτοκινήτων από το Σεπτέμβριο του 2017. Οι νέοι τύποι αυτοκινήτων είναι μοντέλα οχημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά για πρώτη φορά.
  • Οι κατασκευαστές μπορούν να ξεκινήσουν να αιτούνται εγκρίσεις WLTP για νέους τύπους αυτοκινήτων όταν η νομοθεσία τεθεί σε ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση (όχι νωρίτερα από το τέλος Ιουλίου 2017).
  • Η WLTP θα ισχύει για όλες τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων από το Σεπτέμβριο του 2018.
  • Από την 1η Ιανουαρίου 2019, όλα τα αυτοκίνητα στις αντιπροσωπείες θα πρέπει να έχουν τιμές WLTP-CO2 μόνο για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση μεταξύ των καταναλωτών, κατά την άποψη της αυτοκινητοβιομηχανίας
  • Τα μέτρα της ΕΕ για τα οχήματα τέλους σειράς πρέπει να προβλέπουν ότι θα είναι δυνατή η πώληση περιορισμένου αριθμού οχημάτων σε στοκ τα οποία έχουν λάβει έγκριση βάσει της παλαιάς δοκιμής (NEDC) και το επόμενο έτος, δηλαδή μέχρι το Σεπτέμβριο του 2019.

Η δοκιμή πραγματικών εκπομπών οδήγησης (RDE)

*RDE Η δοκιμή Πραγματικών Εκπομπών Οδήγησης (Real Driving Emissions - RDE) μετρά τους ρύπους, όπως τα NOx, που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα κατά την οδήγηση στο δρόμο. Η RDE δεν αντικαθιστά την εργαστηριακή δοκιμή WLTP, αλλά τη συμπληρώνει. Η RDE διασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητα επιτυγχάνουν χαμηλές εκπομπές ρύπων σε συνθήκες οδικής κυκλοφορίας. Η Ευρώπη είναι η πρώτη περιοχή στον κόσμο που εισάγει τέτοιες δοκιμές στο δρόμο, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό άλμα στη δοκιμή των εκπομπών των αυτοκινήτων.

Οι όροι περιλαμβάνουν:

  • Χαμηλά και μεγάλα υψόμετρα
  • Ετήσιες θερμοκρασίες
  • Πρόσθετο φορτίο οχήματος
  • Οδήγηση σε ανωφέρεια και κατωφέρεια
  • Αστικές οδικές αρτηρίες (χαμηλή ταχύτητα)
  • Επαρχιακοί δρόμοι (μέση ταχύτητα)
  • Αυτοκινητόδρομοι (υψηλή ταχύτητα)